Om det valda transportföretaget inte kan nå mottagaren vid hemleverans, kommer ditt paket sannolikt att föras till närmsta utlämningsställe. Spårkoden visar var ditt paket finns - du kan ringa det lokala utlämningsstället eller ladda ner Matkahuoltos egen app, där du själv kan byta utlämningsställe och följa ditt paket. Appen finns i Play-butiken. Spårkoden finns i orderbekräftelsen som automatiskt skickas till din e-post, kontrollera skräpposten.
Kontrollera på produktfliken: "Leveranssätt" om det valda leveranssättet inkluderar ett samtal eller meddelande om försändelsen. Alla hemleveransalternativ inkluderar inte ett förutbestämt samtal eller meddelande till kunden. Meddelandetjänster hanteras av det valda transportföretaget, till exempel Matkahuolto.
Om du inte har hört något om försändelsen och inte har fått en spårkod till din e-post (kontrollera skräpposten), skicka ett e-postmeddelande till oss, så hjälper vi dig att spåra paketet.
Kom ihåg att leveranser inte sker på helger och att många utlämningsställen har kraftigt förkortat tiden för förvaring av icke uthämtade paket.
Ombudsförändrat paket/returnerad försändelse kan skickas igen mot en fraktkostnad på 25 eur.
Ombudsförändrat paket / returnerad försändelse är inte en retur.
Vi använder så mycket återvunnet material som möjligt som packmaterial
De plastfilmer, Frenchic-påsar och packningsmaterial med mera som vi använder vid packning är till stor del miljömaterial. Vi packar även små inköp i paket eftersom våra kunder önskar snabb leverans; brevpost tar längre tid för kunden och kan inte spåras.
Kom ihåg att hålla färgen som är känslig för frost borta från extrema temperaturer både på sommaren och vintern när du har hämtat paketet - lämna inte färgen till exempel i en kall bil eller direkt i solskenet. Vi ersätter inte till exempel fryst färg. Vid öppning av förpackningar som innehåller vätskor rekommenderas att man iakttar vanlig försiktighet.
LEVERANSTID och SÄTT
2-5 arbetsdagar, Matkahuolto
Beställ färger direkt till din dörr eller välj närmaste upphämtningsställe – snabb och säker leverans, från endast 8,50/ beställning.
Våra fraktkostnader förblir alltid desamma, även om du beställer mer på en gång. Alla våra fraktkostnader hittar du enkelt i varje produkts information under fliken 'Leveranssätt' – välj flexibelt det leveranssätt som passar dig.
Frenchic Finland är ett finskt familjeföretag och en trygg webbutik – våra produkter skickas alltid så snabbt som möjligt från Finland, Tammerfors.
ORDERBEKRÄFTELSE
Vi skickar en orderbekräftelse via e-post direkt efter att du har gjort din beställning.
VARULEVERANS OCH REKLAMATIONER VID TRANSPORT
Avsändaren ansvarar inte på något sätt för den valda transportörens verksamhet.
Kontroll, spårning och mottagningsansvar för försändelsens leveransuppgifter ligger alltid hos mottagaren.
Avsändaren ansvarar inte för förlorade eller försenade transporter.
En ej upphämtad försändelse är inte en retur.
Retur av omlevererade produkter eller byte/ersättning för skador under transport är inte möjligt.
Vid frågor om returer, kontakta avsändaren via e-post och specificera artiklar, mängder och skador i meddelandet. Bifoga bilder.
Upphämtning från lagerbutik
Försök hämta din beställning så snart som möjligt.
Upphämtade beställningar måste hämtas senast inom en vecka (7 dagar) från beställningsdatum. En hanterings- och lagringsavgift på 25 eur tillkommer om beställningen inte hämtas inom 7 dagar på upphämtningsstället. Beställningen lämnas ut när lagringsavgiften är betald.
Produkter kan inte returneras utan godkännande för varje enskild försändelse.
Vid eventuella returer måste produktens skick beaktas: endast oanvända produkter i originalförpackning kan returneras. Observera att vi endast återbetalar priset för säljbara och felfria produkter, inte fraktkostnader.
Produkter returneras till den inköpsplats där kunden har köpt dem och returen hanteras av företaget som har sålt produkterna till kunden.
Kunden ansvarar för kostnader och eventuella transportskador som orsakas av returen. Om produkterna är otillräckligt skyddade och förpackade i returförsändelsen av avsändaren och de skadas under transporten kan returen inte göras eftersom produkterna inte längre är säljbara. Returförsändelsen kontrolleras på lagret när den anländer.
Returen ska åtföljas av en kopia av sändningslistan där returens orsak är angiven. Utanför returens rätt omfattas fraktkostnader samt produkter som enligt branschpraxis inte kan bytas: specialbeställda beställningsvaror, nedsatta och utgående produkter.
Returer skickade med postförskott, kreditpaket eller efterkrav löses inte in.
Avsändaren ansvarar inte för andra företags verksamhet, genomförandet av valt transportmedel eller transportföretagets verksamhet på något sätt.
Övermäktigt hinder (Force majeur)
Strejk, lockout, brand, maskinhaveri, brist på råvaror, myndighetsåtgärd eller annan säljaren oberoende övermäktig hinder befriar från att följa avtalad leveranstid. Beställaren har inte rätt att kräva skadestånd på grund av detta.
Till exempel corona eller annan epidemi kan orsaka förseningar i transportkedjan eller liknande, som avsändaren inte är medveten om eller ansvarig för. Även väderförhållanden, särskilt på vintern - kan försvåra och fördröja både beställningar och leveranser.
Äganderätt
Varan blir beställarens egendom när den är helt betald.
Betalningssätt
Frenchic Finland nätbutikens betalningsförmedlare och betalningstjänstleverantör är Paytrail. Hos oss kan du betala säkert med finska bankers nätbetalningar, de vanligaste kreditkorten samt Mobilepay.
Vi är en inhemsk, säker nätbutik - våra produkter levereras snabbt till dig från Tammerfors. Välkommen att handla!
Paketet levereras för avhämtning av mottagaren antingen till det avhämtningsställe som avsändaren valt eller till det närmaste avhämtningsstället som definierats utifrån mottagarens adress.
Leveranstiden är 3-8 dygn. Mottagaren får ett textmeddelande när paketet kan avhämtas och därför är telefonnummer en obligatorisk uppgift. I telefonnumret ska landskoden och dess prefix beaktas, till exempel +46 123 456 789.
Paketet förvaras vid avhämtningsställena i Sverige 7 dygn och i Danmark 14 dygn, varefter paket som inte avhämtats sänds i retur till avsändaren på avsändarens bekostnad. Ingen avgiftsfri kundretur.
Försändelsen kan bestå av ett kolli, vars maximivikt är 20 kg och minimivikten 0,150 kg. Maximilängden är 150 cm, längden + omkretsen 300 cm och minimimåtten 14 x 9 x 15 cm.